Fakta om Ernö:

Ernö er et mellomstort reklamebyrå med 19 ansatte. Tirsdag 11. oktober fikk de 4. plass i den prestisjetunge kåringen "Byråprofil".

- En viktig gruppe som svarer på undersøkelsen er byråenes egne kunder. Derfor er dette ekstra gøy, sier Skjeldal. Ernö er et mellomstort reklamebyrå med til sammen 19 ansatte. De som responderer på undersøkelsen må ha en viss kjennskap til byrået.

Stor betydning

- Rent markedsføringsmessig er dette en plassering som har stor betydning for oss, sier Skjeldal. Ernö fikk også 4.-plassen i fjor, og da merket vi et økt trykk. Større annonsører tok kontakt med oss, og synligheten førte til flere henvendelser. Dette er så klart også svært inspirerende for oss som jobber her. På mange måter føler vi at vi lykkes med vårt arbeid, sier Skjeldal.

Om Byråprofil

Undersøkelsen ”Byråprofil” gjennomføres av TNS Gallup på oppdrag fra Kampanje. ”Byråprofil” er annonsørenes dom over norske reklamebyråer og regnes som en svært prestisjetung pris.

Om Ernö

Ernö ble etablert for 5 år siden av 5 personer. 4 av disse 5 kom fra samme byrå: Ogilvy. Sammen startet de opp Ernö. – Navnet Ernö har en historie, sier Skjeldal. I Ogilvy var det ansatt en kokk som het Ernö. Ernö var sentral sosialt i byrået, og var med på å skape en god stemning. Han hadde også en teori om at dersom en bedrift hadde over 25 ansatte, var de store nok til å ansette egen kokk. Dette ble et mål for oss – å bli så store at vi kunne ansette Ernö. – Med 19 ansatte nærmer vi oss med stormskritt, sier Skjeldal.
 

Kontaktperson Hege Guttormsen

hege.guttormsen@abelia.no

+47 943 66 094