Dagens forbrukere er såkalte kulturelle beitedyr - som søker merker, produkter og opplevelser som trosser grenser, geografi og tradisjonelle forestillinger om nabolaget.

Det mener det annerkjente trendbyrået LS:N Global som deltar på Abelia og NHO Handels arrangement Trend Kickoff 2016 den 20. januar.

- Identitet pleide å være noe som du ble født med. Alder, rase, kjønn og nasjonalitet var godt fast og bestemte din plass i verden. Nå sklir våre identiteter videre mot noe vi samler inn, setter sammen og arrangerer. Vi er på vei inn i en ny æra av "Bricolage Living" (Brick=murstein), mener Jonathan Openshaw,  redaktør av LS:N Global og del av verdens ledende trendforskergruppe i the Future Factory.

Han mener mange virksomheter og merkevarer fortaper seg i verdier som forbrukerne ikke lenger søker - som landlighet, autentisitet og artisanship.

Kunsten å overraske

Den digitale revolusjonen har skapt snarveier som sparer tid, men har også eliminert øyeblikk av åpenbaring.

The Future Laboratory/LS:N Global arbeider også med å finne ut hvordan forbrukerne kan finne det de ikke visste de ville ha.

Svaret på spørsmålet kan du i noen grad finne på NHO Handel og Abelias arrangement 20. januar. Vi har vært så heldige å få booket The Future Laboratory / LS:N Global, som er blant verdens mest anerkjente og respekterte konsulenter innen trendforskning og fremtidsutvikling.

På vår Kick off 2016, 20. januar vil de presenterer sin helt nye trend-briefing Beyond Borders. Presentasjonene tar utgangspunkt i hvordan vi bygger relasjoner og fjerner barrierer i den digitale tidsalder.

Vil du snike deg hakket forbi konkurrentene og titte litt ekstra godt inn i glasskulen for trendutsiktene fremover? Da bør du sikre deg billettene til verdens ledende trendanalytikere på NHO Handels arrangement 20. januar!

Påmelding her

Om foreleserne:

Jonathan Openshaw er redaktør av LS:N Global og ansvarlig for koordinering av innhold på tvers av 14 livsstilssektorer, der han leder et internationalt team av innsikts- og visuelle journalister. Han har vært i Financial Times, Time Out og BBC og senere Monocle magazine. Jonathan tilsluttet seg LS: N Global fra Meri Media der han var redaksjonssjef og guidet i branded content for kunder. Her har han hatt kunder som Gucci, Dior og Diesel. Han var også redaktør av studios uavhengige redaksjonelle plattform "POST matter", som fokuserer på virkningen av ny teknologi på de kreative næringene. Personlige prosjekter inkluderer en kunstutstilling med Wellcome Trust som utforsket virkningen av syntetisk biologi på kreative næringer, og en fersk bok med Frame Publishers som undersøkte betydningen av håndverk i den digitale tidsalder.

Peter Firth er LS:N Global Insight editor oversees i The Future Laboratory's team av skribenter og journalister, som daglig redigerer trendartikler og dybdeanalyser av makrotrender. Peter har lederte nøkelpresentasjoner og briefinger til MarksSpencer, LCMH, Microsoft og Sony, gjort kundeundersøkelser gjennom casestudier, kvantitative data og ekspertanalyser. Peter er regelmessig kommentator nationale i nyhetsmedia, og har kommentert både for BBC World Serivce og Bloomber TV, der han har diskutert en rekke ulike tema fra menneskelig kommunikajson til hvordan retailere kan overleve i den digitale verden. Fra 2012 til 2014 var Peter T3 Magizine's fremtidskommentator og har skrevet for The Guardian, City AM, Computer Arts magazine, The Autralian Financial Review og the Hackney Gazette.

I tillegg kommer Louise Byg Kongsholm fra det skandinaviske trendinstituttet PEJ gruppen. Hun vil relatere morgendagens utfordringer til norske bedrifter i dag.

Vi kommer også til å presentere et utvalg norske bedrifter, og få høre hvordan de ser på fremtidens næringsliv: