De ansatte ble møtt med frokost og et helt nytt landskap, der det gamle er skiftet ut med ny og fresh design.
-Vi skal nå i gang med å bygge en ny identitet, en ny kultur, sier Hans-Henrik Merckoll i EVRY Consulting. Det blir en travel tid i vente for konsulentene – 1000 kundebesøk er planlagt før sommeren. Selskapet satser tungt i mellomsjiktet i næringslivet, bedrifter mellom 300-800 ansatte.

-Vi tror vi er godt posisjonert for dette segmentet, og føler oss nærmere disse selskapene: Mens de globale selskapene ofte satser mot de 50 største, er dette et mer interessant marked for oss.

Vi gratulerer Abelia-medlemmet EVRY med navneskiftet, sier Abelias Paul Chaffey. - Det skaper en spennende og synlig IT-næring og gjør EVRY til et enda mer attraktivt sted å jobbe.


50 års historie

Over 70 selskaper er gjennom historien fusjonert inn i EDB Ergo Group. Blant disse er navn som AS EDB, SDS, Fellesdata, Kommunedata og Avenir. Selskapet omfatter også en rekke innfusjonerte IT-divisjoner fra Posten Norge, Telenor, DnB og Hydro. Som en kuriositet er Bekk det eneste selskapet som ikke skifter navn.


Merkevarebygging
 

Lanseringen av EVRY blir sannsynligvis den største merkevarelanseringen som gjennomføres i Norge i 2012. Fusjonen har tatt lang tid å gjennomføre. Navneskiftet er det eneste blant Norges største selskapsfusjoner der selskapet fullstendig skifter navn.

Det nye merkenavnet er utviklet av SDG i samarbeid med selskapet: Over 1400 forslag er kommet inn, og hele prosessen vil ha en prislapp på 50 millioner kroner. Merkevareomleggingen er også en markering av at EVRY er ett selskap, med felles mål og ambisjoner.

Navnet EVRY spiller på medarbeidernes, kundenes og omgivelsenes betydning:
 

  • Hver og en av medarbeiderne, hver eneste dag
  • Hver eneste kunde
  • Hvert individ som berøres gjennom samfunnsnytten selskapet bidrar til